25 Ekim 2014 Cumartesi

Neye niyet neye kısmet.. Haydi Bakalım Başlasın Diyet!

Kilo vermek mi ? Zorunda mıyım..




Kilo vermek istiyorum, dünyadaki milyonlarca insan gibi. 
Bu cümle sıradanlaştı artık, kilo vermek istemeyen mi var.. 
Hemen herkesin ortak derdi haline geldi. Bunları yazarkenki memnuniyetsizliğim, neden çikolata yemeyecekmişim, (ki ölçseler vücudumda kandan fazla kakao çıkar:) böyle yaşanır mı ?! memnuniyetsizliği değil. Bu meselenin global olarak herkese dayatılmasında sorun.. Elbette sağlıklı yaşalım, kilo verelim, göbişimizdeki yağlardan kurtulalım.. elbette uzun yaşamalıyız dünyanın bize ihtiyacı var. ( Hem daha roman yazıcam ben:)

Ama.. 
Bize dayatılan bu zayıf ve fit olma düşüncesinden cidden nefret ediyorum.. Eğer bir yerde olmak değil görünmek önemli hale gelmişse orada bir şeyler yanlıştır zaten..

Bir ara 10- 14 kilo kadar vermiştim, Eskiden motive olmak mümkündü; başkalarının beni nasıl gördüğüyle.. O zamanlar spor yaparken beğenilme hayali kurardım, motive olmak için.. Ama artık pek ilgimi çekmiyor, zira insanların düşüncelerine göre yaşamımı biçimlendirmenin bedeli ağır oluyor. 
Kendine niye böyle olman gerektiği sorusunu sorduğunda, 
doğru dürüst bir yanıt almanın önemini anlIyorsun yaşayıp,yaşlandıkça...

Peki insanlar tarafından beğenilmek yada sevilmek istemenin nesi yanlış? Yanlış değil elbette duygusal olarak ihtiyacımız var buna zaten ama bu gereksinimi nasıl karşıladığımız çok önemli yoksa zaman geçtikçe doymak bilmez başka boşluklara düşüyoruz, ruhsal boşluklara.. 

İşte böyle popüler kültürün yada çağın dayatmalarına karşı isyanla dolu olduğumdan olsa gerek,
işin görünmek kısmı ilgimi çekmiyor.
Aman zayıflarsın, sonrada başka bir kusurunu bulurlar arayanlar..

Sağlıklı bir yaşamı arzuluyorum sabah kalktığımda enerjik uyanmak, 
hedef ve hayallerime ulaşmaya çalışırken, sağlığım yüzünden durmak istemiyorum.
Bu yüzden beni motive edecek bir şeyler yapmalıyım derken; 


Canan karatay'ın kitabı geçti elime "Karatay Diyeti"
Oldukça akıcı ve anlaşılır bir dille ve ikna edici bir anlatım tarzıyla yazılmış.
 Benim problemim çikolata yememle doğru orantıda olduğundan kitap şimdiden sardı.

Kitaptan Bir bölüm aktarıyorum:

"Sık sık yemek metobolizmayı hızlandırır ancak  kan şekerimiz ve insülinimiz de sürekli olarak yükselmekte ve yüksek kalmaktadır.Yüksek kan insülün değerleri,yağların yakılmasını değil vücutta depolanmasını sağlar."





0 yorum:

Yorum Gönder