23 Ekim 2014 Perşembe

Google'da Çalışacak Kadar Akıllı Olmak

Google adını başlığında kullanarak dikkat çekmek gibi akıllıca bir yöntemle, bu yazıyı hazırlamama neden olan kitap : "Google'da çalışacak kadar akıllı mısınız?" 

Normalde sevmem buram buram reklam kokan kitapları ama kendimi sınama isteğim baskın geldi bu defa.. Kitabı kısa bir ön incelemeden sonra hemencecik aldım.. 

Sonuç resimde net olarak görülmekte:

Şaka bir yana; O kadar akıllı değilim :) ve ayrıca böyle bir hedefim de yok zaten.. 
Peki kitabı neden aldım? 

Kitapta, önemli kurumların iş görüşmelerinde sordukları zekaya dayalı soruların olması dikkatimi çekti. Neye göre değerlendiriliyoruz? sorusunun cevabını arıyordum diyebilirim. 

yok canım artık derdirten mülakat sorularını, bilmecelerini ve google'ın entelektüel meydan okumalarını ilgiyle okudum. Zeka soruları sormanın ve cevaplarını analiz etmenin çok daha büyük bir zeka gerektirdiğini anladım.

 yakaladığım ufak ama önemli ayrıntıların insan ilişkilerinde işime yaraması da muhtemel..

Kısacası; farklı detaylar ve değinilen kısa ama önemli noktalar olmasına rağmen bana göre Kitap mülakat sorularına ilgi duyanlar için yazılmış :)













0 yorum:

Yorum Gönder