21 Ekim 2014 Salı

İnternette ne yapsak ?

Herkese selamlar.. Bugün konumuz; internette gelir elde etmek için değerlendirebileceğiniz kaynaklar, .. Bende dahil internette vakit geçiren pek çok insanın peşine düştüğü bir konu fakat sanıldığı kadar kolay değil. Her şeyin an be an değiştiği ve dönüştüğü enformasyon çağındayız artık.

Bugün moda olan yarın unutulabiliyor, trendleri hem özelde hem ticari boyutta takip edebilmek ve bu trendlere göre içerik üretmek gittikçe daha da zorlaşıyor.

Evet çok büyük ve büyülü bir dünya var, ama kapısını aralayıp içine girdiğinizde değişimin hızına ayak uydurabilmek için delicesine çırpınmak gereken, bir koşu bandı misali, tempolu aktivite yapmanızı gerektiren bir oluşum içinde buluyorsunuz kendinizi..

 İlk başlarda internette yapılan, işlere baktığınızda şöyle bir hataya düşmeniz oldukça muhtemel
" ne var canım bunları yapmakta! " çok şey var efendim, evet gördüğünüz ürün yada tasarımlar veyahut fikirler muhteşem olmayabilir ama biri sizden evvel bulmuş, kullanmış, üretmiş ve dahi pazarlamış..
Siz geride olmanın dezavantajıyla ondan çok daha iyisini yapmak durumundasınız.
 Bu işe girecekler için gerçekten önemli bir uyarı..

İkincisi Eğer ticari beklentileriniz büyükse,Vasat olmayı aklınızdan bile geçirmeyin..
Yapılmış bir şeyin tekrarını yapmak, çok benzerini üretmek sizi ileri bir hedefe taşımaz, altından kalkabileceğiniz mantıklı riskler alın.

Evet efendim, biz uyarımızı yaptık , aman hiç bulaşmayın :) dedik, gelelim adreslere
Aşağıda açıklayacağım web sitelerin çoğunu kendim bizzat denedim, birkaç tanesinede yakın zamanda sosyal medya araştırması yaparken rastladım :

İlk Durağımız;


El İşlerinin Büyülü Dünyası Etsy:






Gerçekten özel ve taklit edilecek kadar başarılı bir site..
Dawanda gibi bir kaç rakibi olsa da alanında lider, şimdilik diğerlerini es geçiyorum.
El yapımı her tür objeyi satabileceğiniz bir yer.. Dünya çapında potansiyel bir çok müşterisi olmasına rağmen genel olarak Amerika-Avusturalya-İngiltere ve Kanada gibi ülkelerden ilgi görmekte

Etsy'de satış yapmayı düşünenler için temel gereksinimler

1.Orta seviyede ingilizce
2.  Kredi kartı& Paypal
3. Güzel fotoğraflar
4. Orjinal el işçiliği ürünler

Ama site başarılı demek, her koyduğunuz ürün satılıyor demek değil, bu işe gireceklere detaylı bir ön çalışma yapmalarını şiddetle öneriyorum. Rekabet edebilecekleri bir alanda satışa başlamalarını ( en az 100 ürün ) tavsiye ediyorum.


2. Stock fotoğraf siteleri; Benim yeni başlayanlar için önerdiğim site: Fotolia

Türkçe desteği olması ve üyelik aşamasında istock kadar zorlamaması gibi artıları var.

Fotoğraf çekmeyi sevenler için,hem keyifli, hem kazançlı bir yol olabilecek stock siteleri, bu işle en ince ayrıntısına kadar uğraşmaya gönüllü ayrıca grafik tasarım bilgisine sahip olanlara tavsiye ediyorum
Ama sakın ola ki benim gibi iki objeyle iki fotoğraf çekerim ne olacak ki diye düşünerek girmeyin bu işlere
Zira fotoğraf başına ödenen maliyet oldukça düşük. Artı olarak göründüğü kadar sıradan bir iş değil,eğer çok gezen biri iseniz ve dışarıda güzel ve kaliteli fotoğraflar yakalayabiliyorsanız harika ama eğer kapalı mekanda ürün çekimi yapmak istiyorsanız, maliyeti göz önüne almanızı öneririm.

3. Ayakkabı tasarımlarına İtalyan dokunuşu;  Aliveshoes


Görünce Aman Allahım!diye bir heyecanlandım sormayın ;) aslında ayakkabı tasarımıyla alakam olmamasına rağmen sitenin yalın görünüşü güçlü bir imaj bıraktı bende.. işin içine İtalya ustalar ve yüz yılı aşkın süredir var olan bir marka girince, ne duruyorsun helva yapsana moduna girdim hemen, zaten o mod yüzünden şu genç yaşıma rağmen bir çok tecrübem var bu ticaret işlerinde..

Neyse gelelim işin nasılına:

Site elbette ingilizce ama kullanım kolaylığı sağlayacak oldukça sade bir arayüzü var
3 tane üyelik şekli mevcut :
1. Başvuruyorsunuz, uygun gördükleri başvuruları haftalık olarak değerlendirmeye alıyorlar
2. Siteye tasarımcı olarak katılmış 15 kişiden tavsiye almak (wow! ben daha adını yeni duydum, ne onbeşi! )
3. Üyelik için  19 Euro ödemek ( Mantıklı) 

Bugünlük benden bu kadar yazının ikinci ve üçüncü partlarında görüşmek üzere



 Nesibe Eser
















0 yorum:

Yorum Gönder