30 Ekim 2014 Perşembe

Haklı ama mutsuz etmeyecek kararlar vermek


Haklı Olmak Yada Mutlu Olmak

Seçimler her daim zordur; çünlü her seçim bir vazgeçiştir.
Biriyle tartışırken ya onu ezersiniz; yani elinizdeki lehinize olan tüm kartları oynayıp haklı olmayı yeğlersiniz
Yada; gururunuzdan vazgeçip aman neyse ne, haklı olsam ne olacak; o üzüldükten  sonra dersiniz..
Zor anlardır bunlar; çünkü erteleyemezsiniz.. anlık bir kararla meydana gelir her şey..

Ben bu durumu bir aracın otobanda bir yayaya çarpmasına benzetiyorum..
Suç yüzde yüz yayanın da olsa, onu orada bırakamazsınız.. Yaralıdır ve yardıma ihtiyacı vardır.. 
Evet bazı durumlarda haklıyızdır, hemde yüzde yüz, lakin bazen vazgeçmek kazanmaktır çünkü karşı taraf yaralıdır..
En iyisi 10 yıl sonra şimdiye döndüğümüzde bizi haklı ama mutsuz etmeyecek kararlar verelim ve şu kısacık hayatta çokça sevelim..

Bu yazıyı sevgili dedemin bize hep söylediği güzel bir dörtlükle kapatmak istiyorum:

"Ben muhabbete veririm akçemi
Sen kazan , rüzgara ver
Muhabbete vermediğin akçeni 
Hekime, hakime, nar'a, kar'a ver"..

Gönül akçelerinizi, muhabbete harcayacağınız güzel günler diliyorum efendim...

0 yorum:

Yorum Gönder